集中力なら売り切れたよ

プログラミングや、将棋などについて書きます。

DUO selectを勉強する記録Section 14見出し例文145-156

145 A generous man contributed an enormous amount of money to the charity.

ある気前のよい男性が、莫大な額のお金を慈善団体に寄付した。

146 Going abroad will add new dimensions to your perspective.

海外に行くと物事の見方に新たな面が加わる。

147 This material will give off a poisonous gas if it is exposed to the sun.

この素材は日光にさらされると有毒なガスを発する。

148 I'm tired of explaining it to you over and over again.

同じことを何度も君に説明するのはもううんざりだ。

149 As he points out, those chemicals do serious harm to the environment.

彼が指摘する通り、それらの化学物質は環境に深刻な害を及ぼす。

150 Leave it to me. I won't let you down.

僕に任せて。君をがっかりはさせないよ。

151 The boss introduced me to his staff at the meeting.

会議で上司が私を社員たちに紹介した。

152 We have paid particular attention to this subject.

私たちはこのテーマに対して特別な注意を払ってきました。

153 I was conscious that they were laughing at me behind my back, but I ignored it.

彼らが僕を陰で笑い者にしていることには気付いていたけれど、僕は知らないふりをした。

154 I wanted to yell at him but managed to hold it back.

彼に向かって怒鳴りたかったけれども、何とかその感情を抑えた。

155 "Watch out! That's a trap!" Bob shouted to Lisa.

「気を付けろ!わなだぞ!」とボブはリサに向かって叫んだ。

156 I was mad at him because he got in my way on purpose.

彼にわざと邪魔をされて僕は頭にきていた。

DUOセレクト―厳選英単語・熟語1600

DUOセレクト―厳選英単語・熟語1600

DUOセレクト CD

DUOセレクト CD